Corona bremser ikke ejendomsmarkedet: Kom med på online boligfremvisning

marts 17, 2020

Trafikken er gennem de seneste 7 dage* steget på især RealMæglernes lokale sites sammenlignet med de syv foregående dage - herunder er det primært den sælgerrettede trafik, der går frem. Alene antallet af visninger er steget med 25 procent, og antallet af kliks er steget med næsten 40 procent.

(* Tal fra 8.-15. marts).

RealMæglerne har gennem de seneste fire år tilbudt online videofremvisninger af boliger.

Kom med på video fremvisning

Ikke mindst pga. Corona-virus (COVID-19) er det et tilbud, som er blevet højaktuelt, fordi danskerne så vidt muligt frarådes at forlade hjemmet, og mange derfor arbejder hjemmefra.

Kom med på online boligfremvisning her

– Online videofremvisninger er som sådan ikke noget nyt, da vi allerede for 3-4 år siden gennemførte de første fremvisninger via Facetime. Jeg husker da selv flere af fremvisningerne, da det var særlige situationer, hvor eksempelvis den ene part ikke var i landet, oplyser Thomas Jacobsen, markedsdirektør i RealMæglerne.

Han er blandt andet kendt fra Hammerslag på DR1, hvor han dyster for hold Øst, og han har ligeledes en fortid som indehaver af flere butikker i RealMæglerne.

Online boligvurderinger også muligt

– Nu skal vi så bare til at bruge det endnu mere. Vi skal hjælpe kunderne med den bedst mulige løsning, situationen i betragtning. Men det er super nemt at deltage i online video fremvisninger, så jeg er egentlig ret fortrøstningsfuld, siger han.

I den kommende tid vil online boligvurderinger via video også i et vist omfang komme på tale, vurderer han.

– Vi vurderer en bolig på samme måde som ved fysisk fremmøde. Dog har vi den lille sløjfe på, at ejendommen skal besigtiges af en ejendomsmægler, inden ejendommen bliver sat endeligt til salg, fortæller Thomas Jacobsen.

Ofte vil online boligvurderinger blot være en bekræftelse af kontantprisen, men der kan opstå situationer, hvor en mindre prisjustering er nødvendig.

Boligdrømmen lever videre

Det er en kritisk situation, som hele Danmark er i, og den skal tages alvorligt – især i den måde, vi omgås hinanden på og mødes – men vi er altså ikke nået dertil, at det er nødvendigt at parkere boligdrømmene, understreger Thomas Jacobsen.

Drømmene kan sagtens leve videre, siger han:

– Hos RealMæglerne er vores 550 partnere og medarbejdere fuldt ud klædt på til at klare Corona-udfordringerne ved hjælp af alle de online-løsninger og -værktøjer, som vi allerede har, så de fysiske møder kan neddrosles til et absolut minimum, fortæller Thomas Jacobsen.

Mange af løsningerne fungerer bl.a. via Facetime, GoTo Meeting, Skype og Messenger, som de fleste har adgang til via computeren derhjemme.

Føler stort ansvar

Det er svært allerede nu at sige noget om konsekvenserne af COVID-19 for boligmarkedet.

Men:

– Vi tager situationen meget, meget alvorligt, og vi føler et kæmpe stort ansvar for vores kunder. Derfor følger vi anvisningerne fra myndighederne tæt og navigerer efter dem, slutter Thomas Jacobsen.

Ofte stillede spørgsmål fra RealMæglernes kunder ifm. COVID-19:

Vurderer I stadig boliger?

Ja. Vi finder den bedste løsning sammen. Fx online videofremvisninger via mobilen eller computeren. Se mere her

Er det muligt at booke en fremvisning?

Ja. Vi viser fortsat boliger frem, og vi klarer også vurderinger. Kontakt os for at høre om fremvisninger og vurderinger via mobilen eller computeren.

Holder I Åbent hus?

Ja. Men vi holder så vidt muligt Åbent hus med tilmelding, så der er styr på antallet af deltagere.

Ved fysisk fremvisning har vi skærpet opmærksomheden omkring håndsprit, hygiejne, smitterisiko og sygdom. Vi benytter håndsprit både før og efter hver aftale.

Hvordan kontakter vi jer?

RealMæglerne træffes som altid via telefon, e-mail, realmaeglerne.dk og i forretningen. OBS! Der kan i perioder være ændrede åbningstider i butikkerne.

Kontakt den lokale RealMæglerne-butik for nærmere info om boligmarkedet i dit område.

Video fremvisning, sagsvisning

Thomas Jacobsen_DR_hammerslag1